Materials i recursos
Aprenentatge Servei i Tecnologies Digitals
APS pau, drets humans i solidaritat. Noves propostes d'educació per a la justícia global
L’aprenentatge servei suposa una clara aportació per a l’educació per a la justícia global perquè ofereix una nova línia metodològica i alhora permet redimensionar el seu sentit i fer plausible la idea d’educació transformadora en contextos i accions determinades. En aquesta guia trobareu reflexions, materials, enllaços, i pistes per repensar o dissenyar un projecte d’APS en aquest àmbit.
APS paz, derechos humanos y solidaridad. Nuevas propuestas de educación para la justicia global
El aprendizaje servicio supone una clara aportación para la educación para la justicia global porque ofrece una nueva línea metodológica y al mismo tiempo permite redimensionar su sentido y hacer plausible la idea de educación transformadora en contextos y acciones determinadas. En esta guía encontrará reflexiones, materiales, enlaces, y pistas para repensar o diseñar un proyecto de APS en este ámbito.
Aprenentatge servei i gent gran
Avaluació dels aprenentatges en els projectes d'aprenentatge servei
Aquesta guia vol ser una aproximació a l’avaluació dels aprenentatges en els projectes d’APS. És una guia amb un caràcter pràctic però no es un document tancat, sinó més aviat un recull de recursos per començar a explorar i experimentar plegats les possibilitats d’avaluació innovadora que ens ofereix l’aprenentatge servei.
Rúbrica per a l'autoavaluació i millora dels projectes d'APS
Aquesta guia ens permet reflexionar, analitzar i millorar els nostres projectes d’aprenentatge servei. L’instrument d’avaluació ens permetrà: identificar els punts forts i febles de l’activitat, facilitar el debat pedagògic, optimitzar activitats, motrar possibilitats i animar a implementar noves accions.
Rúbrica per a l'autoavalució i millora dels projectes d'APS (versió reduïda)
En versió reduïda, aquest instrument ens permet reflexionar, analitzar i millorar els nostres projectes d’aprenentatge servei. L’instrument d’avaluació ens permetrà: identificar els punts forts i febles de l’activitat, facilitar el debat pedagògic, optimitzar activitats, motrar possibilitats i animar a implementar noves accions.
Rúbrica para la autoavaluación y la mejora de los proyectos de APS
Aquesta guia ens permet reflexionar, analitzar i millorar els nostres projectes d’aprenentatge servei. L’instrument d’avaluació ens permetrà: identificar els punts forts i febles de l’activitat, facilitar el debat pedagògic, optimitzar activitats, motrar possibilitats i animar a implementar noves accions. (CAST)
Rúbrica para la autoavaluación y la mejora de los proyectos de APS (versión reducida)
En versió reduïda, aquest instrument ens permet reflexionar, analitzar i millorar els nostres projectes d’aprenentatge servei. L’instrument d’avaluació ens permetrà: identificar els punts forts i febles de l’activitat, facilitar el debat pedagògic, optimitzar activitats, motrar possibilitats i animar a implementar noves accions. (CAST)
Rubric for self-assessment and enhancement of SL projects
Aquesta guia ens permet reflexionar, analitzar i millorar els nostres projectes d’aprenentatge servei. L’instrument d’avaluació ens permetrà: identificar els punts forts i febles de l’activitat, facilitar el debat pedagògic, optimitzar activitats, motrar possibilitats i animar a implementar noves accions. (ANGL.)
Rubric for self-assessment and enhancement of SL projects (short version)
En versió reduïda, aquest instrument ens permet reflexionar, analitzar i millorar els nostres projectes d’aprenentatge servei. L’instrument d’avaluació ens permetrà: identificar els punts forts i febles de l’activitat, facilitar el debat pedagògic, optimitzar activitats, motrar possibilitats i animar a implementar noves accions. (ANGL.)
Aprenentatge Servei i Justícia global
Rúbrica per al desenvolupament territorial de l’aprenentatge servei
Martin Garcia, Xus (Coord.); Avilés Sedeño, Fátima; Bär Kwast, Brenda; Escofet Roig, Anna; Gijón Casares, Mònica; Payà Sánchez, Montserrat; Torres Seguí, Carla
Es presenta una eina que permet avaluar el grau desenvolupament territorial de l’aprenentatge servei i facilitar la reflexió per incorporar possibles accions de millora per aquest objectiu.
Com fer APS a través de les arts?
En aquesta guia l’autor fa una aproximació a la relació entre les propostes d’educació artística i l’aprenentatge servei, veient punts i espais comuns. Com incorporar l’aprenentatge servei en les propostes de creació-recerca? Com incorporar l’aprenentatge servei en les arts? Reflexions, experiències i bones idees.
Guia pràctica per a projectes: Fem projectes d'APS
En aquesta guia trobareu les orientacions clau per poder desenvolupar un projecte d’Aprenentatge Servei en el context del lleure. La guia s’ordena seguint la seqüència de les fases d’un projecte. Els exemples i els testimonis que inspiren cada fase corresponen als projectes realitzats pels agrupaments participants en l’experiència Aprenentatge Servei i Pedagogia del Projecte del Laboratori d’Acció i Innovació Educativa de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.
Aprenentatge Servei i inclusió social
Reconèixer per educar: Com incorporar l'APS a l'educació social
Aquesta guia parteix del nucli filosòfic de l’aprenentatge servei: la força que tenen l’altruisme i l’ajuda mútua per al desenvolupament personal i la construcció de la convivència. Un nucli que s’activa en connexió amb la idea de reconeixement: cal donar reconeixement a les persones en formació i cal permetre que es reconeguin elles mateixes com a persones capaces d’ajudar els altres.
La reflexió: eix clau de l'Aprenentatge Servei
L’aprenentatge servei és una metodologia que no queda definida només per una tasca que es fa al servei de la comunitat, sinó que es tracta d’un projecte educatiu ben articulat, dins l’àmbit formal o no formal, que dona protagonisme a infants i joves i fomenta la seva participació dins la comunitat. L’objectiu és que puguin adquirir coneixements, desenvolupar habilitats i destreses, créixer en valors i enriquir els seus aprenentatges des d’un punt de vista competencial.
Aprendizaje servicio e inclusión social
Service learning and social inclusion
Com impulsar l'APS a l'àmbit local?
Com fer APS en les entitats?
Com fer APS en els centres educatius?
Fes APS!
Aprenentatge Servei per a una alimentació sana
Maria González
Aquesta guia ha estat un dels resultats del projecte “L’exploració i implementació de la metodologia de l’aprenentatge servei en l’àmbit de les economies
comunitàries i de la política alimentària” promogut pel Departament d’Innovació Socioeconòmica de Barcelona Activa, amb l’objectiu de transferir i aplicar la metodologia de l’aprenentatge servei en l’àmbit de l’economia social i solidària.
Com es pot incorporar l’aprenentatge servei al territori?
La guia vol ser una eina per equips tècnics locals per fer que creixin projectes d’ApS, al mateix temps que es generin les estructures i els circuits necessaris perquè sorgeixin i es consolidin amb el pas del temps, que siguin cada vegada més rics pedagògicament, que tinguin la participació de més actors i que es vinculin a veritables necessitats del territori.