Materials i recursos

Adolescentes en riesgo y servicio a la comunidad
A l’article es planteja la necessitat de dissenyar noves pràctiques educatives que contribueixin a superar les limitacions detectades en grups d’adolescents en risc d’ exclusió. En concret es proposa el treball per projectes amb servei a la comunitat, una metodologia en la qual conflueix l’aprenentatge actiu i la participació en l’entorn.
Analizar, repensar y mejorar los proyectos: una rúbrica para la autoevaluación de experiencias de aprendizaje servicio
Aquest article presenta una rúbrica per a l’autoavaluació d’experiències d’aprenentatge servei. Es tracta d’un instrument d’avaluació formativa per als diferents àmbits i etapes educatives. La rúbrica està estructurada en dotze dimensions cadascuna de les quals té quatre nivells: les dimensions bàsiques (necessitats socials, servei, sentit social i aprenentatges), les dimensions pedagògiques (participació, treball en equip, reflexió, reconeixement i avaluació) i les dimensions organitzatives (partenariat i consolidació en centres i entitats).
Implantació territorial de l'aprenentatge servei
En aquest treball s’analitza un aspecte de l’arribada i la promoció de l’aprenentatge servei al món educatiu i social de Catalunya: la seva implantació en l’àmbit local. Es vol estudiar el procés i els resultats a què han arribat alguns municipis en la tasca d’arrelar l’aprenentatge servei a la seva xarxa de centres educatius i entitats socials.
El aprendizeje servicio: un méteodo para la Epc y los derechos humanos
Aproximació al procés de promoció de l'aprenentatge servei a Catalunya
En aquest escrit es vol estudiar com es promou una innovació educativa a partir de l’anàlisi del procés de desenvolupament de l’aprenentatge servei a Catalunya. S’ha analitzat la tasca desenvolupada pel Centre Promotor de l’Aprenentatge Servei en els diferents àmbits en què ha actuat des de la seva constitució l’any 2003 fins a l’any 2011.
Temps d'Educació
Aprenentatge servei i salut
Aquest número de la revista “Compartir” inclou un monogràfic sobre aprenentatge servei. Trobareu un article general escrit per Josep Maria Puig, els projectes “Posa’t al seu lloc”, “Donació de Sang i educació per la ciutadania” i les experiències de l’Escola Solc Nou. A més una entrevista a Carme Altayó, responsable del Departament de inciatives socials de la Fundació Hospital de Mataró.
Les responsabilitats legals en les activitats educatives realitzades més enllà del temps lectiu
Informe sobre alguns aspectes legals que convé tenir presents a l’hora d’organitzar i desenvolupar activitats educatives i socioeducatives més enllà de l’horari lectiu dels centres. Adreçat a persones i organitzacions que fan i volen fer coses en el món educatiu, informa en matèria de responsabilitat civil alhora que recomana, com a màxima en l’acció educativa, emprar el seny.
El aprendizaje servicio: un instrumento de la educación para la ciudadanía
Rasgos pedagógicos del aprendizaje servicio
Proyectos para mejorar la ciudadanía
L'aprenentatge servei com a pràctica de l'educació en valors
Segueix-nos!
Vols rebre el butlletí d'APS?